30.8.07
Sem ujel, da bodo spet povišali kazni v prometu in sicer, da bodo še enkrat višje…
Zdej pa mene zanima, kdo se tukaj dela norca? Namreč povišanja kazni smo bili deležni že nekaj časa nazaj, pa kakor vemo se ni spremenilo nič. Povišanje kazni povzroči začasno počasnejšo vožnjo, potem pa se ljudje navadimo in spet vozimo kot prej.

Pa poglejmo prakso:
Po cesti se pelje bogataš, ki mu ni noben problem dati na roko 10.000€ če je potrebno. Po vrhu vsega ima ta bogataš še dobre prijatelje povsod kjer je možnost (seveda z bogatim se splača družit, nikoli ne veš kdaj ti bo to prav prišlo) in zato so ti prijatelji pripravljeni narediti vse za tega bogataša, tudi izbrisati kakšne točke in morda celo kazen. Zakaj potem bi ta bogataš peljal po ravni, široki in pregledni cesti, ki je ravno sredi naselja, 50 če pa lahko vozi tako kot mu paše. Itak bo mimogrede plačal, za točke bo pa že poskrbel. Sploh pa če je polovica policajev njegovih prijateljev, mu pa res ni potrebno vozit počasi.
Drugi primer. Po cesti se pelje ena zgubljena duša, brez službe, malo se ukvarja s kriminalom, da preživi, premoženja nima nobenega itd. Ko je rdeča na semaforju po levi ali pa po desni po pločniku prehiti kolono in zapelje v rdečo. Seveda mu nihče nič ne more. Kazni ne more plačat, ker nima s čim, država ga pa tudi nebo nič drugače kaznovala.
Pa poglejmo še tretji primer: Po cesti se pelje mama samohranilka. Ostala je sama, ker se je njen mož ubil v prometni nesreči, ki jo je povzročil pijan razvajen mulc bogataškega očeta. Sama preživlja tri otroke in še sebe z zelo nizko plačo trgovke. Pelje se po široki, ravni in pregledni cesti in ker jo tarejo skrbi se malce zamisli in niti ne opazi, da je šal merilec hitrosti že na 65kmh. Ker je bila zamišljena je vmes že pozabila, da je v naselju, saj je cesta magistralna in “orenk”. Od daleč je dobi policaj na radar. Trenutek zatem se zave, da vozi prehitro zato zmanjša in glej ga zlomka zagleda policaja. Seveda jo le ta ustavi, ji da za plačat visoko kazen in uboga mama samohranilka mora še za to gledat kje bo dobila. Končno odplača po obrokih, seveda ne polovično, ker ni mogla takoj plačat in potem se spet pelje po isti cest in zelo pazi, da ne prekorači hitrosti. Pelje se točno 50, ko za njo pridrvi tovornjakar, ji blenda, piska, kolne itd., kaj tako počasi vozi. Tovornjakar jo prehiti, pride razvajeni mulc z atovim avtom, jo z visoko hitrostjo prehiti, vmes pa uspe iztegniti še srednji prst skozi okno. Potem pride bogat poslovnež, ji blenda, trobi, preklinja in nato z vso jezo prehiti.
Ok, zdej pa jaz vaš vprašam: Katera od teh treh zgodb bo kaj drugačna po uvedbi visoke kazni?
Mar je res najlažje dvignit kazni in reči, da si naredil vse kar si lahko? Pa kaj delajo ti priskledniki po ministrstvih? Mar res ni eden spodoben narediti pravega načrta zmanjšanja smrtnih žrtev?
Pa naj nekdo pogrunta kako bi vse voznike prisilil, da bi vozili po omejitvah. Kako bi vsakogar lahko kaznovali? Tistega, ki nima nič in tistega, ki ima ogromno?
Včasih so imeli sramotilni steber in ta bi bil danes tudi še potreben. Kako kaznovati nekoga, ki ima vse pa kolikor mu vzameš mu ne moreš dovolj? Dati bi ga mogli na sramotilni steber. Pa ne tak kot nekoč, ampak naj bi opravljali javna dela. Naj gre namesto v zapor pucat po Ljubljani. Naj namesto, da plačuje kazen, raje pometa po slovenskih mestih. Zakaj to nikomur ne pride na misel? Država ima vso pravico in moč kaznovati. Zakaj se torej ljudi, ki delajo prekrške ne kaznuje na ta način? Zakaj se nekega divjaka ne pošlje na patruljo z gasilci, ki režejo ven ponesrečence? Zakaj nebi tak človek bil na prizorišču hude nesreče in pomagal gasilcem? Magari, če pometa črepinje tam okoli.
Ok, lahko bi imeli kazni glede na zaslužek, ampak mnogi delajo na črno, sami nimajo nič in jim tako tudi nič nebi mogli vzeti. Pa kako potem kaznovati študenta, ki nima nič?
Možnosti je še in še, samo ne mi ga srat spet s povišanjem kazni.
Dejmo poiskat vsaj nekaj možnih rešitev za zmanjšanje smrtnih žrtve. Dokažimo, da se po ministrstvih pase ogromno prisklednikov, ki so nesposobni, da bi karkoli naredili.
P.S. Sam poznam nekaj ljudi, ki delajo na ministrstvu-ukvarjajo se z vsem drugim, kot z delom. Če želijo kaj naredit jih itak drugi potlačijo dol. Vseskozi se morajo pa bojevati za to, da obdržijo službo, namesto, da bi delali v korist ljudi.




30.08.2007 ob 11:10
Osredotočil se bom na tretji primer. Mislim da primer ni ravno najboljši.
Citiram:
“Pelje se po široki, ravni in pregledni cesti in ker jo tarejo skrbi se malce zamisli in niti ne opazi, da je šal merilec hitrosti že na 65kmh. Ker je bila zamišljena je vmes že pozabila, da je v naselju, saj je cesta magistralna in “orenk” “
Upam da gre na namišlen primer… Takšni vozniki so pogosto najnevarnejši… Nasledjič se “zamišljeno” zapeljejo čez železniški prehod, rdečo luč ipd.
Ja, kar se kazni tiče… Morale bi biti enake za vse. Sploh nisem pristas, da bi se kazen regulirala na zaslužek. Niso vsi, ki so uspešni (bogati) goljufi, kradljivci in ne vem kaj še. Zakaj bi nekoga, ki je uspešen in si je nekaj ustvaril v življenju, za isti prekršek bolj kaznovati?!!? Ni logike. Ne bi bilo prav!
30.08.2007 ob 11:10
30.08.2007 ob 11:41
sem absolutno za to. bogatašev ki bi dali na roko 10000€ ni tako veliko, prepotentnim mladcem pa bodo fotri tudi kmalu nehali plačevat položnice če bodo kazni višje. primeri ki jih opisuješ so ekstremi. večina nas ni bogatašev, samohranilk in ljudi, ki živimo na plečih države. torej bodo kazni poučne če maš povprečno plačo. boš samo enkrat premočno pritisnu gas.
30.08.2007 ob 11:46
Nekaj takega sem jaz napisal tudi v svojem blogu. Tile na ministrstvu se hecajo.
30.08.2007 ob 11:48
Zakaj se nikoli ne govori o tem, kako BUTASTO so pri nas postavljeni prometni znaki (in ostala prometna signalizacija)?
30.08.2007 ob 13:28
Evo tipičen primer butaste prometne signalizacije. Poslanec Tomaž Štebe, nekdanji mengeški župan ni uspel pokrpati ceste med Mengšem in Domžalami - oziroma so se šli kdo je pristojen za to opravilo (cesta je na območju občine Mengeš vendar baje kategorizirana kot državna) - namesto da bi uredili cesto ki dovoljuje hitrost 90 km/h so zaradi lukenj postavili omejitev 70km/h - od takrat so na tistem odseku umrli vsaj dva ali trije vozniki. In seveda so bili “krivi sami ker niso vozili po omejitvi”.
Drug tipičen primer je cesta od Ljubljane proti Vrhniki čez Borovnico - Cesta dovoljuje hitrost 90km/h (tudi 120 km/h je glede na kakovost ceste na nekaterih delih popolnoma varna hitrost) vendar je zaradi pogostih naselij omejena hitrost na 50-70 km/h v večinskem delu. In policija lovi kot za stavo.
@Anja: Jaz pa predlagam odvzem za mečkanje na semaforjih, vožnjo pod dovoljeno hitrostjo, uporabo mobilnega telefona v avtu pa še kaj - 20 km/h je marsikje takoj prekoračenih - Na vojkovi v Ljubljani je precejšen del omejitev 40 km/h promet pa se normalno odvija nekje pri 60 km/h.
Če bi omejitve povsod dvignili za 20 km/h bi bilo bistveno manj prekoračitev hitrosti, promet bi se normalno odvijal in še vedno nebi bilo takih sprememb glede varnosti - ko je pa sneg na cesti pa noben ne pelje več kot je možno. Policija bo pa končno imela možnost ločit divjake od povprečnih dnevnih voznikov.
30.08.2007 ob 13:36
@echo Kot prvo. Mislim, da ga ni človeka, ki se nebi kdaj zamislil med vožnjo, pa s tem še ni nič nevarnega. PA sploh ni treba, da se mal zamisliš, samo kar naenkrat imaš 60 na števcu namesto 50. To se zgodi vsakemu. Drugo je če se toliko zamisliš, da spregledaš določene stvari. Dejstvo pa je, da ti živčni vozniki, ki sploh ne vedo da je omejitev 50 živčno blendajo itd… Glede kazni je pa tako. Misliš, da je za bogataša 1000€ kazni enako 1000€ kazni nekemu revežu? Meni bi se zdela lestvica edino pravilno denarno kaznovanje. A zdej, če ima pa nekdo denar je pa priviligiran, pa lahko več vozi, zato ker je bogat? a-a
30.08.2007 ob 13:43
@Anja Deloma se strinjam s teboj. Tudi papirologija je problem, pa problem je, da morajo delati toliko in toliko časa. Ampak tako je sedaj, ko imajo izbiro. Pač službo oddelaš, po službi pa moraš oddelat še za družbo. Če ne prej, se bodo ljudje spametovali, ko bodo enkrat oddelali. Največji problem, da tega še ni je, ker si ničhe ne upa tega naredit, pa tudi precej manj denarja bo priteklo v blagajno. Po drugi strani pa imamo lahko lepa mesta ravno na račun prekrškarjev.
30.08.2007 ob 13:48
Se popolnoma oziroma v veliki meri strinjam z zadnjima dvema komentarjiema (@necem in @harry). Vedno samo slišimo tisto kar nam pravijo novinarji in to je koliko nesreč je zaradi prevelike hitrosti. Kaj pa je vzrok se nihče ne sprašuje. Vedno ko pišemo raziskave in razglabljamo se moramo vprašati pomembno vprašanje ZAKAJ JE VENDAR TAKO? Postavljam vprašanja: - zakaj niso ceste urejene bolje (zakaj ne pokrpajo lukenj) namesto da dajejo hitrost iz npr. 70km/h na 50km/h? - zakaj vozniki še vedno uporabljajo mobilni telefon med vožnjo? - zakaj niso višje kazni za alkoholizirane voznike (razen zdejšnega dodatka, ki je glede zadržanja voznikov pod vplivom alkohola) - zakaj je signalizacija tako očem nevidna oziroma ni dobro postavljena? Seveda država bi si mogla omisliti nekaj drugega namesto tako visokih kazni zaradi prevelike hitrosti. Predvsem pa namesto za pisanje takih predlogov zakonov urediti ceste in postaviti dobro signalizacijo. Seveda pa vsi vemo oziroma bi mogli vedeti, da tam kjer je cesta označena kot pot do šole, da vozimo počasi in to je seveda logično. Ravno tako je logično da smo previdni pri prehodih za pešce … itd.
30.08.2007 ob 13:49
Mislim, da bi lahko dali ustavno presojo glede kršenja ene od temeljnih človekovih pravic in glede kršenja ustave. S tem ko imajo vsi enako kazen neglede na zaslužek, enostavno priviligirajo bogate in kaznujejo revne. A zdej če si pa reven, boš pa bolj kaznovan? Nihče ne more reči, da je bogatašu 1000€ enako kot revežu. In s tem ne boš kaznoval bogatega, ker je bogat, pač pa boš le omogočil, da bodo zakon začeli spoštovati vsi. Vsi ljudje morajo kazen plačati enako s težkim srcem. Potem bo kaj boljše….
30.08.2007 ob 14:41
@ Multipraktik: se strinjam, vsakomomur se zgodi, da se pelje 60 po naselju… Če me bodo pri tem dobili, bom pač plačal. Izgovori na trenutek zamišljenosti ipd., tukaj pač ne gredo skozi… Pa če naredi prekršek boga samohranilka, študent, ali pa neki direktor…
Ok, tudi se dogaja, da ti nekdo blenda, ce se pelješ(-m) po omejitvi… Bebo pač! To ne pomeni da moram tudi jaz potem pospešiti?!?! Spustiš bebota naprej, morda se celo umakneš na primerno mestu, če ti gre oni zadaj na živce… Naj gre naprej…
citiram: “Misliš, da je za bogataša 1000€ kazni enako 1000€ kazni nekemu revežu? Meni bi se zdela lestvica edino pravilno denarno kaznovanje. A zdej, če ima pa nekdo denar je pa priviligiran, pa lahko več vozi, zato ker je bogat?”
Nikakor ni priviligiran! Omejitve so za vse enake. Kot sem že prej rekel. Če si je nekdo nekaj več ustvaril v življenju in zato lažje plača kazen, pa res ni naš problem. Nekateri so pač ambizjozni in uspešni. Zato bi jih morali dodatno kaznovati?
Seveda je pa slovenija dežela fovšije. Ker ima nekdo denar, potem marsikdo razmišlja dejmo “svinjo-bogato-goljufivo” fejt kaznovat… vse mu pobermo…
Za kozlat!
Lp
30.08.2007 ob 16:07
Najbolje je da skopirajo zakon od svicarjev ali pa nizozemcev
30.08.2007 ob 17:21
@echo Nikakor nima pri tem nič slovenska fovšija. A to, če je nekomu uspelo v življenju več spravit skupaj pomeni, da pa lahko divja po cestah? Se zavedaš koliko nesreč so takšni že povzročili in mirno odkorakali, medtem, ko se je za družino umrlih začelo životarjenje? Seveda, ker jim je v življenju uspelo nekaj več zbrat skupaj imajo dober avto v katerem so varni, lahko divjajo po cestah itd…. Zato pa pravim, da bi morali takšne kaznovati na takšen način, da bi jih kaj ustavilo pri divjanju. Če boš takšnemu dal 1000€ kazni, bo naslednjič prav tako divjal. UDari ga tam kjer ga boli. Zdej pa al dovolj visoka kazen ali pa kakšne druge oblike kaznovanja.
30.08.2007 ob 17:39
@multipraktil: Če ima nekdo več denarja, in boljši avto posledično še ni avtomatsko divjak na cesti. Kar pomeni da tudi če takšen osebek naredi neumnost na cesti avtomatsko to ne pomeni, da mu je to stalnica… In ga zato ni potrebno avtomatsko bolj obglobit kot ostale. Sicer sem pa sem osebno videl vec problematicnih voznikov v povprečnih avtih, kot pa v luksuznih vozilih…
Spametovati je potrebno večkratne kršitelje… pa če so ti premožni ali pa reveži… Javna dela?!!?!
30.08.2007 ob 18:14
@echo
Seveda tudi pošteno kaznovanje tistih mulcev, ki velikokrat kršijo pravila.
Zanimivo pa, da meni se pa dogaja, da pravila kršijo ravno tisti z nadpovprečno dobrimi avti. Takšne velikokrat vidim peljati v rdečo, takšni me prehitevajo po levi, po desni, takšni živčno trobijo, ko peljem 50 itd….
Nisem pa rekel, da če ima dober avto, da je avtomatsko divjak. Pravim samo, da naj se takšen človek enako boji kazni, kot tisti s slabimi avtomobili.
30.08.2007 ob 21:36
Glede na to, da si napisal naj jih spucajo na prisilno delo. Kdo jih bo pa spucal, če imajo prijatelje med policisti? Take kazni tudi ne bi prinesle nič dobrega.
Se strinjam s harryem. Namesto, da cel čas zmanjšujejo omejitve, naj raje popravijo ceste. Kot sem pa že v svojem blogu napisal, mi pa ni jasno, kako na nekaterih odsekih avtoceste (kljub lepemu vremenu, odlični kvaliteti ceste, nobeni gužvi, ipd.) elektronska tabla vseeno kaže omejitev 100km/h…?! Ni logike!
31.08.2007 ob 08:16
@Multipraktik: kako tega ni (dela v družbeno korist namreč)? Pa še kako je. Sam folku se ne da delat. Divjajo pa lahko. To, da ima redno službo in more popoldne delat še za družbo, ne drži. Tisti, ki ima službo, ima redne mesečne prihodke, to pa izključuje možnost za delo v družbeno korist. Zaposleni prekrškarji morajo kr lepo plačat, drgač pa v zapor.
31.08.2007 ob 08:21
@Multipraktik: in zakaj bi diskriminiral bogate? A če sem jaz hodla 20 let v šolo zato, da imam neko izobrazbo in dobro plačano službo, bom pa za kazen plačala več kazni kot tisti, ki ima 6. razredov osnovne šole in zasluži 200 evrov na mesec. To je njegov problem.
Takšne diskriminacije je že na drugih področjih dovolj. Zakaj imajo določeni ljudje zastonj vrtec, jaz morem pa plačevat polno ceno? Zakaj sem zaradi tega, ker sem izobražena in uspešna v svojem poklicu, denarno kaznovana? A zdaj naj pa še za prekrške več plačujem? Ne, hvala. Vsak ima dostop do zakonov, vsak lahko vnaprej vidi kakšna kazen ga čaka v primeru določene kršitve in če se on zavestno odločbi, da bo kršil zakonske norme, naj pač prevzame odgovornost za svoje dejanje.
Poln kufer imam takih, ki vozijo pijani kot prasci, divjajo,…. potem jih pa dobi policija in so naenkrat vsi bogi, pa revni, pa invalidni, pa vsi bi radi, da se jim kazen odpiše. My ass.
31.08.2007 ob 08:41
@Anja
Ja to vem, da imamo to možnost služenja kazni. Jasno pa je, da nihče ne bo šel delat tega, če se lahko temu izogne. To je namreč najbolj boleča kazen, da moraš v delavski kombinezon in hop v gužvo v mestu, kjer se ti bodo ljudje smejali, te prezirali itd….Jasno je, da nihče tega ne bo izbral. Če pa ne bo druge možnosti, bodo pa prisiljeni v to in bo kazen učinkovita.
Zdej pa, da bogati več plačujejo. A ni to normalno, da če imaš več, da boš več dal? Jasno je, da si bogati lahko več privoščijo. Kupi si orenk avto, orenk ladjo itd. So pa bogataši strašni revčki, ker morjo stalno nekaj več plačevat a ne? Dražava mora pomagati tisti, ki so pomoči potrebni. Bogat je ne potrebuje. In če kazen za nekoga ni učinkovita, jo je potrebno spremenit. Če vidimo, da za otroka ni kazen to, da ima hišni pripor se kazen spremeni v kaj drugega. Kaznovanje je nekaj, česar ne maramo, če smo kaznovani. Če bogataša kaznuješ z nekaj 100€ to zanj ne bo kazen, ampak cena. Če ga kaznuješ, bo naslednjič malo premislil, če bo samo plačal in se mu to nikjer ne bo poznalo, bo naslednjič lahko isto divjal….
Ok, pa recimo, da bi bile kazni iste za vse.
Kaj hudiča, da bogatašu pravico do kršenja zakonov?
Kot sem že rekel, zapor je za vse ista kazen. Eno leto je za vse eno leto in vsi imamo enako časa. DEnar pa ni ista kazen za vse.
31.08.2007 ob 10:38
@mg
Delo v družbeno korist kot nadomestilo za plačilo globe si nekak napačno predstavljaš. Še nikogar nisem videla, da bi v parku Zvezda v Ljubljani pobiral smeti v oranžnem kombinezonu. Ipak še vedno nismo Amerika. Ti ljudje delajo po raznih zavodih (RK, dom upokojencev, zavod Sonček, v kakšnem športnem društvu,…) Ne vem kdo bi se ti zaradi tega smejal in te preziral? Saj nihče od tvojih znancev ne ve kje si, kaj in zakaj to počneš. Ali pač?
Zakaj bogati ne bi plačevali več? Zato, ker so se nekateri morali orenk namatrat, da imajo nekaj več kot ostali. In ta presežek denarja lahko zapravijo za kar hočejo. Lahko si kupijo jahto, letalo ali pa ga enostavno zakopljejo na lastnem vrtu. Če velja načelo vsi enaki, vsi enakopravni potem bomo tudi plačevali isto. Ker jaz imam vso pravico, da sama odločam o tem kako bom zapravila svoj denar in ne vidim smisla v tem, da bi mogla za prekršek plačat 1000 evrov več kazni kot nekdo drug. Ker s tem bi jih po glavi dobili edin tisti, ki so na pošten način malce bogatejši, saj morajo le oni vsako leto prikazovati svoje realne dohodke. Vsi drugi se pa itak znajdejo. Razno razni privatniki prikazujejo popolnoma nerealne prihodke in imajo zaradi tega več bonitet. Zatonj oz. cenejše vrtce, regresirano prehrano v šoli in mesto v študentskem domu. Doma pa hišo za milijon EUR, pa tri avte, ki so vsak vredni več kot 150.000 EUR. Ampak jim nihče nič ne more. In pri plačevanju kazni za prekrške bi bilo isto. Več bi plačevali tisti, ki se res trudijo in so z odrekanjem zaslužili malo več denarja, slovenska “mafija”, ki jo je vedno več, pa bi jih spet odnesla brez posledic.
V lastnem kraju imam primer mulca, ki je star 21 let, dokončano ima samo osnovno šolo, uradno je nezaposlen in prijavljen na zavodu za zaposlovanje. Sicer ima pa hišo, dva stanovanja, ki ju daje v najem in vsake pol leta nov avto. Ampak uradno je revež. In zakaj bi potem on na primer za svoj prekršek plačal 150 EUR, jaz ki sem pa v državni službi in ne morem prikrit svojih dohodkov, bi pa za isti prekršek plačala 1500 EUR.
Pa ne me zajebavat.
31.08.2007 ob 10:41
@mg
Napisal si tole: ” Dražava mora pomagati tistim, ki so pomoči potrebni. Bogat je ne potrebuje.”
Se strinjam. Ampak na žalost ni tako. Naša država največkrat pomaga tistim, ki jo znajo okol prnest. In največkrat so to prav “bogati”. Tisti, ki so resnični reveži, bodo pa to ostali še naprej.
31.08.2007 ob 11:10
@Anja
Delo v družbi bi moralo biti sramotilno. Le v tem primeru bi ljudje naslednjič pomislili, kaj počnejo. Seveda je problem še vse kje drugje tudi. REcimo pri poznanstvih, da bi se spet izognili kazni itd….
Vedno in povsod se najdejo ljudje, ki se znajdejo. Zato bi mogli skupaj staknit glave in naredit sistem, ki bi zmanjšal te iznajdljivce in bi vse tretiral čimbolj enako. Žal trenutno denarno kaznovanje ne tretira vse enako.
Seveda je pa problem revežev brez premoženja z več avti in hišami, širši problem, ki bi se ga mogla država lotit bolj temeljito.
Je pa danes težko govoriti o poštenosti. Če je vse namreč dovoljeno pred zakonom, še ne pomeni, da je pošteno. O morali bi mogli govorit, sam ta besedica je pa skoraj že izginila iz besednjakov.
Sam sem nasedel prevarantski firmi, ki dela vse po črki zakona. Vse pošteno. Ni pa moralno. In če jim plačaš, je vse pošteno. Če jim pa ne plačaš, pa oni tebi ne morjo nič, ker v tem primeru gre samo za neveljavno pogodbo. Torej pošteno so zaslužli denar, zagotovo pa nemoralno.
Se pa popolnoma strinjam, da naša država pomaga bogatim in ne revnim. Bi se moglo pa to orenk spremenit.