27.06.2008
Mercator in samopostrežna blagajna
Objavil multipraktik pod Podjetništvo, Splošno
Sliši se super-samopostrežna blagajna. In danes sem se odločil, da jo preizkusim. Kaj hočeš boljšega kot, da hitro zložiš stvari iz vozička v vrečo, plačaš in greš. Ker se mi nekako ni dalo stati v vrsti sem šel na samopostrežno blagajno. Nič vrste, super, bom hitro mimo. O, kako sem se zmotil.
Začnem s prvim izdelkom, ga dam na čitalec, zapiska in dam v vrečko. U, kok je to super. Potem drugi, tretji itd…Potem pa je bila vrečka polna in žena je začela stvari zlagati v svojo košaro. Torej na čitalec in v košaro. Potem so se pa začele težave. Zaslišal se je glas: “Položite odčitane artikle nazaj v vrečko.” Ok, zloži vse nazaj v vrečko in potem me računalnik vpraša, če imam Pika kartico. Pritisnem, da jo nimam in želim naprej. Potegnem naslednji artikel čez čitalec in spet vpraša, če imam Pika kartico. Uf, pa sej sem ti že povedal, da je nimam. Ok, še enkrat. Hočem odčitati naslednji artikel in ga nikakor noče odčitat. Pogledam črtno kodo, je vse v redu, nič poškodovana. Poskusim še nekajkrat in je šlo. Nekaj artiklov je šlo potem v redu, potem sta se pa obe vrečki napolnili. Zato žena eno odstrani in spet znani glas: “Položite odčitane artikle nazaj v vrečko.” Dava vrečko nazaj in se sprašujeva kam bova dala naslednje stvari: šteka mleka, šteka vode. Nič, kar bo pa bo. Dam na čitalec, lepo odčita in reče: “Tega artikla ne položite v vrečko.” Ja, sej mi na misel ne pride, da bom šteko mleka dal v vrečko. Ok, super. Poskusim še vodo in isti odgovor. No, vsaj malo pameti ima, da ne bom tlačil šteke mleka v vrečko. Potem po dolgem času, ko končno pride do konca pa izberem še plačilo s kartico. Jo dam v čitalec, odtipkam PIN in potem se je kar od nekje vzela ena prodajalka, vzela en listek, ki je prišel iz čitalca, dala kopijo nekam nevem kam in je spet šla. Ne bu, ne mu. Če bi mi takrat vzela pol artiklov nebi nič opazil. Zadovoljen, da sem končno prišel skoz, si prisežem, da nikoli več na samopostrežno. Trikrat bi kupil stvari za isti čas. Tako dolgo je trajalo, da sem prišel čez blagajno.
Seveda sem vesel, da mislijo na to, da bi nam olajšali nakupe, ampak tule so pa nekako brcnili v temo. Razumem tudi, da je to očitno prvi tak sistem, da še očitno ni dovolj razvit, da bi nam res olajšal stvari. Ampak, kako je možno, da si dovoli eno takšno podjetje kot je Mercator uvesti sistem, ki je še poln napak, poln lukenj in ki nam niti približno ne olajša nakupa.
Sprašujem se tudi: mar je res tako težko narediti sistem, ki bi ti samodejno odčital kaj vse imaš v košarici in bi samo zapeljal skozi nekakšen “rentgen”, pa bi računalnik že vedel kaj vse imaš notri in bi samo še plačal. Brez prelaganja, brez odčitavanja.
Vsekakor si Mercator zasluži eno veliko črno piko za uvedbo tega sistema, čeprav so morda hoteli dobro.
Več o samopostrežnih blagajnah.







27.06.2008 ob 08:45
v bistvu je samo postrežna blagajna zelo fajn, ko imaš malo artiklov… Jaz grem vedno na to blagajno in težave sem imela samo enkrat, ko mi je računalnik zatežil, da teža solate ne ustreza tisti, ki sem jo položila v vrečko…
27.06.2008 ob 08:58
Moj komentar - pa se bom res potrudila napisati olikano - je: samopostrežne blagajane imajo eno samo pomanjkljivost: niso “idiot proof”.
Sama jih uporabljam vedno, ko sem v Mercatorju v Šiški. Zdi se mi super sistem.
Glede sistema, kje bi voziček samo zapeljal skozi, pa so baje že v pripravi takšne pogruntavščine. Do takrat, ko pridejo na trg, pa si bomo tisti, ki znamo, z veseljem pomagali z obstoječimi.
27.06.2008 ob 09:04
Se strinjam z zgornjima komentarjema, take blagajne so super
Sam znat jih morš uporabljat in potem sam letiš čez 
27.06.2008 ob 09:09
Jaz sem v Mercatorju v Šišiki skorja vsak dan (pač služba zraven) in si sploh ne znam več predstavljati da bi šel na navadne blagajne še kdaj. Mogoče je prvič težko, ampak ko se enkrat navadiš gre super hitro. So pa priročnejše za manjše nakupe in ne za poln voziček “špeže”.
BTW: A je kdo že kdaj kupil kakšen artikel ki ima starostno omejitev (alkohol ipd.9? Gospa avtomatska blagajna se zelo naglas oglasi da ima izdelek starostno omejitev - okolica pa vsa buljit v ubogega človeka.
27.06.2008 ob 09:12
…. tudi jaz uporabljam te blagajne….
…. in so mi res fajn super….
…. in po mojem mnenju….
…. si sploh ne zaslužijo “eno veliko črno piko”
…. tako neprijetno izkušno si imel,….
…. ker si bil prvič na self chek blagajni…..
27.06.2008 ob 09:12
Namesto teh blagajn naj raje Mercator zniža cene. Taka blagajna ni prav poceni.
27.06.2008 ob 09:21
Avtomatska blagajna je super stvar. Je pa boljše, da imaš manj stvari v košari, gre res hitreje. Včasih je boljši avtomat kot kakšen zdolgočasen fris pri navadni blagajni.
27.06.2008 ob 09:22
Hojla
Se prav strinjam z avtorjem tega clanka..
Sistem je izredno pomanjkliv, pa se veliko vec casa ti vzame. Namesto, da bi centrom dali toplino in prijazne nasmeske prodajalcev, jo avtomatizirajo in temu ustrezna je tudi dusa prodajnega centra…Do uvedbe ” scan all ” pa bi lahko pustili blagajne do 5 ali do 7 izdelkov na kateri pa bi lahko placeval le z gotovini in ne bi dobil nobenih pik, nalepk ..itd.Prav zaradi tega bi bila pretocnost strank vecja. V glavnem, samopostrezna blagajna je ( do sedaj ) projekt prav mimo in tudi trzne raziskave nakupnih navad to potrjujejo.
Lep pozdrav
v
27.06.2008 ob 09:25
Hm, res je-niso idiot proof. In še bolj res je, da sem tehnično za moje pojme dobro podkovan in da nikoli nimam problemov z elektronskimi napravami in da je bilo to prvič, ko sem imel problem z elektroniko. Moje mnenje je, da če imajo te blagajne tako natančno določeno čudaško zaporedje, morajo nekje obstajati kakšna hudo natančna navodila. Sam jih nisem opazil.
Verjamem pa, da bo prihodnjič boljše, ker bom enostavno šel na navadno blagajno:) Pa če vzamem v zakup, da bom prihodnjič poznal “pravila”, dokler mašina dela tako čudaško, je težko pridet skozi hitreje.
27.06.2008 ob 09:30
Hojla,
no, jaz pa niti slučajno ne podpiram te samopostrežne blagajne. Kajti, tako se lahko kaj kmalu zgodi, da ne bomo več potrebovali prijaznih prodajalk in bomo srečevali le aparate, stroje in robote. Sem tudi mnenja, da bi na tej blagajni moralo biti vso blago ceneje, saj pravzaprav vso delo opravim sama in prav zato lahko Mercator znižuje stroške dela na moj račun…mislim…halo?!? Tu se ne gre zato, kdo ima dost v glavi, da zna uporabljati samopostrežne blagajne, temveč da te mašine izpodrivajo živo delovno silo.
lp,
Taja
27.06.2008 ob 09:34
Sem hotel cel prispevek prebrat, pa se mi je ustavilo, ko si začel govoriti o “štekah”. Gre za blagajno, ki je za hitre nakupe, ne pa polne vozičke. In je zelo praktična in uporabna, razen včasih se kaj zakomplicira pri karticah.
27.06.2008 ob 09:40
Ta blagajna je cisto OK. Sama jo veliko uporabljam. Problem je edino ko jemljes artikle na katere ima Mercator akcijo za imetnike Pika kartic. Ko vcitas tak izdelek, te vprasa, ce imas Piko.Potrdis. In ko vcitas se en izdelek iz akcije, te spet vprasa ce imas Piko. Spet potrdis. In pri naslednjem…spet isto. Lahko bi si zapomnil odgovor za isti racun…
27.06.2008 ob 09:40
Te blagajne so super! Je pa nelogično, da čez te blagajne plačuješ šteke mlaka al pa vode, ker mora vsak skeniran izdelek na tehtnico-zato pa teži, da moreš dat v vrečko. Če pa ne gre v vrečko, pa v sredino tehtnice-se pravi med vrečke. Jah, sej sm reku….ni to za big nakupe.
27.06.2008 ob 09:41
@Taja:
Tudi naprava, s pomočjo katere si spisala in objavila svoj komentar, izpodriva živo delovno silo - tajnice, strojepiske, poštne uslužbence - pa se ji najbrž niti v sanjah ne bi odrekla.
Ludist v 21. stoletju je smešna pojava.
27.06.2008 ob 09:50
Samo enkrat sem poskusila in nikoli več. Ne vem zakaj rečejo temu samopostrežna blagajna, če je ob plačilu z Erocardom potrebna tista (ne bu ne mu) prodajalka?!
27.06.2008 ob 09:51
Meni ni še nikol povzročala težave, pa jo uporabljam skor vsak drug dan za vseh sort različne izdelkov, tud za velike nakupe. To se ti je zgodilo verjetn ker nisi nit prbližno vedu kaj te lah čaka, drugič bo že lažje.
Sicer sm pa že vidu par takih k so bli gor po dve uri ja.
27.06.2008 ob 09:51
Predzadnji odstavek: da, to narediti je tezko.
Prenesel bi clanek-pritozbo, saj je zelo zabaven, a tole na koncu je slo res malo cez mejo. Si druzboslovec?
27.06.2008 ob 09:53
Ja, tole o štekah res bode v oči. Se pravi si ti eden tistih, ki dela gužvo v trgovini, ker gre s polnim vozičkom na avtomatsko blagajno in ima potem zaradi tega probleme?
27.06.2008 ob 10:14
Če se hvalijo s samopostrežnimi blagajnami bi se lahko tudi hvalili s tem, da te blagajne niso za velike nakupe. Sicer pa nisem opravljal nekega velika nakupa. Vse skupaj je bilo cca 50€. In vsega skupaj morda 15 izdelkov.
27.06.2008 ob 10:32
To je blagajna za takrat, ko imaš malo izdelkov, da ne čakaš v vrsti pred blagajno…si pač idiot in dva voza vlačiš tja…pol se pa pizdiš. To prav ne moreš verjet kolk so lahk eni zagovejeni.
27.06.2008 ob 10:36
super stvar tik tak, res pa ni za tiste brez
izobrazbe in razvajene.
27.06.2008 ob 10:42
meni so tudi všeč te blagajne… ker mi ni treba čakati v vrsti pri ‘prijazni prodajalki’, ki je že tako cepljena proti brzini, potem pa še vsakega kupca vpraša kako je njegov sin/hči/vnuk/mož/žena in če je njegova krava/pes/mačka/zlata ribica že dobila mladičke. da potem o pikah na kartico, nalepkah, pobiranju drobiža, menjavi denarja (’joj lejte kok drobiža mate, a vam ga lahko zamenjam, meni vedno prov pride’) in pakiranju izdelkov stranki v vrečko SPLOH ne govorim. Torej, avtomatske blagajne so zakon.
p.s.: ‘žena je začela izdelke zlagati nna čitalec in potem v košaro…’ vrečke visijo tam gor, da tehtajo izdelke, in seštevajo težo nakupljenih izdelkov - da ne bi plačal česa premalo ali česa preveč. zato pa je več stojal z več vrečkami na isti blagajni.
27.06.2008 ob 10:53
kriza je če je gužva. “izdelek ima starostno omejitev, prosim počakajte nadzornika”. ” za plačilo s kartico počakajte nadzornika”. pa če je 6 blagajn ne kriza, k še prodajalka sama neve kva je treba delat.
27.06.2008 ob 11:05
Ej brez zamere, toda jaz sem na tej blagajni plačeval že šestkrat bre kakršnihkoli problemov. Mogoče je problem v kupcu in ne blagajni?!
27.06.2008 ob 11:11
Kot prvo, nisem vlekel dveh vozov tja. Kot drugo: tudi če bi jih. Nikjer ne piše, da to ni za večjo količino. Kot tretje: vsak ima svoje navade in svoje potrebe. Čeprav sem tehničen tip, mi tovrstni sistem NE ustreza. Ker vsebuje preveč napak. Enostavno. Če mi nekdo ponudi rešitev, ki bi mi nekaj olajšala, potem pričakujem, da mi res olajša stvari in ne oteži.
In še zadnje.
@Mašon
Predstavljam si te kot zafrustrirano osebo, ki najbolj uživa v tihoti in samoti doma in bognedaj, da te nekdo pozdravi. Predstavljam si te kot osebo, ki jo nekdo na cesti pozdravi, ti pa zreš v tla in ne bu ne mu. Trgovine postajajo družabni center…Potem so samopostrežne blagajne res za te….
Kot sem že rekel. Raje imam tehniko in stroje kot ljudi, ker so stroji bolj zanesljivi. Če pa je stroj slabo zasnovan imam pa raje ljudi.
27.06.2008 ob 11:31
hoj!!
tele blagajne so super. je pa res, da se moras prvic spoznat s sistemom - sam sem bil tudi malo zmeden, ko sem prvic prisel tja, zdaj pa siba.
na zivce mi gre edino to, da moras nujno uporabljati tiste vrecke - jest sem malo bolj ekolosko ozavescen in nosim sabo svoj cekar.
sem pa tudi ze videl ljudi, ki so prisli s polnim vozickom na avtomatsko blagajno in so tam komplicirali pol ure in vec - haaaalo, to ni za njih.
te blagajne so za mlade, dinamicne, ki tocno vemo kaj in kako bi kupili, lepo poskenirajo izdelek, placajo s plasticnim denarjem in to je to! izi.
mercator si vsekakor zasluzi pohvalo za te blagajne. ko bodo se odpravili tisto “ne bu ne mu” gospo, ki bo hodila trgat listke, bo pa sploh super.
in se pogled v prihodnost: tista ideja, da pripeljes vozicek do “blagajne” in ti avtomatsko “poskenira” vse kar imas v vozicku ni tako dalec od realnosti. vse bolj se namrec uveljavljajo RFID cipi, ki so tako majhni in tanki in poceni, da se jih da nalepiti na posamezen izdelek.
tebi pa svetujem, da za prvic oziroma naslednjic probas z npr. 5 enostavnimi izdelki. ne pa takoj na ful, to se nikoli ni bilo dobro in uspesno.
lp, M.
27.06.2008 ob 11:44
Meni je pa super, da so uvedli te blagajne. Nakup opravim ekspresno, plačam in grem. Najbolj smešno se mi zdi, ko kupim kaj alkoholnega, pa me prodajalka, ki mimogrede sploh ni “ne bev ne mev”, vpraša, če sem že stara 18 let ;-))). Sem ji ravno danes rekla, da ne in da bi lahko sama opazila, da še nisem polnoletna ;-), če bi me dobro pogledala. Se je nasmejala in rekla, da bova počakali mami (zraven je stala moja hči, ki ji še par let manjka do polnoletnosti).
27.06.2008 ob 11:53
Meni so te blagajne super, kadar imam malo artiklov. Dokler… ne greš v trgovino z dvema lačnima mulcema, ki na poti do blagajne zmažeta vsa svojo žemljo, ti pa potem potegneš kodo in daš prazno vrečko v vrečko. Ja, logično - teža ne ustreza (bi morali še otroke stehtati prej in potem).
Tako, da - TikTak blagajna samo za majhno število izdelkov, ki zdržijo do blagajne originalno zaprti. Pa sir tudi zna biti problematičen - če pomotoma potegneš kodo, ki je ostala na siru od takrat, ko je bil še cel kos, ti pa seveda ne vzameš celega. In takrat pokličeš na pomoč prodajalko. :)) (Pozor: če se ti to zgodi na Hrvaškem, ti pa imaš izbran slovenski jezik, je cela panika, saj tam prodajalke ne razumejo slovensko.) :))
LP, U
27.06.2008 ob 12:21
multipraktik, praviš da je blo sam 15 izdelku, kako ti potem ni šlo vse na odlagalno polico? res te ne razumem več
27.06.2008 ob 12:55
Ni ta popolnoma enaki v+blog bil že enrkat obljavlen?
27.06.2008 ob 13:18
odgovor na ta citat:
“Sprašujem se tudi: mar je res tako težko narediti sistem, ki bi ti samodejno odčital kaj vse imaš v košarici in bi samo zapeljal skozi nekakšen “rentgen”, pa bi računalnik že vedel kaj vse imaš notri in bi samo še plačal. Brez prelaganja, brez odčitavanja.”
Seveda se da to narediti, smo potrebno bi bil velik vložek v tak sistem, posebej pa bi morali opremiti vse izdelke z RFID etiketami (to bi se moralo zahtevati od distributerjev oz. proizvajalcev ki izdelujejo izdelke)
27.06.2008 ob 13:23
Še nisem bil na avtomatski blagajni, ampak zaradi prav zabavnih komentarjev bom naslednjic poskusil.
Verjamem da so enim všeč enim pa ne, ampak hvalabogu ni prisile.
27.06.2008 ob 13:28
multipraktik, narobe me vidiš. mi gre pa hudo na živce, ker se mi ponavadi najbolj mudi, ko se prodajalka odloči, da bi pa ona malo podebatirala. To se večkrat zgodi v mercatorjih npr na bavarskem dvoru, pa v rožni dolini, tudi v šiški in supernovi sem že doživela. odprtih minimalno blagajn, vrsta do konca trgovine, gospo prodajalko pa zanima vse od rožic do krav. Sej lepo, da so družabne in vse, samo če za človekom čaka še nadaljnih 15 ljudi se pač malo obrneš. V redu, klepetaj ko čakaš na slip iz mašine za kartico al pa karkoli, ne pa medtem, ko bi morale reči laufat. Sori, ni mi normalno, da človek, ki ima v košari 5 artiklov stoji pri blagajni 10 minut; ti pa za njim stojiš ko butelj da bi plačal svojo malico, med tem ko ti teče ura v službi ali pa ti bus zaradi tega odpelje pred nosom.
In prosim, trgovine za večino niso center družabnega življenja. mogoče za tiste, ki drugega življenja nimajo al pa za šoping manijake, ja. jaz si družinski izlet pač še vedno predstavljam kot sprehod in ne kot poldnevno šopingiranje v trgovini; ravno tako se s kolegicami ne dobim v trgovini; in s fantom ne grem vn v trgovino.
27.06.2008 ob 13:49
@Nejc
15 artiklov očitno ni malo. Še posebej, če gre pri tem za večje artikle, kot je ta velik mehčalec, pa ta velika doza praška za pomivalni stroj, pa ta velik čokolino itd…
27.06.2008 ob 14:08
Jaz nisem imela nikoli težav na tej blagajni in se mi zdi odlična zadeva
27.06.2008 ob 14:11
Samopostrežna blagajna je super ravno takrat, ko imaš ene par izdelkov in se hočeš izognit vrstam polnih vozičkov. Za odpikat par artiklov je več kot super. Polne vozičke pa kar do prodajalk, bo hitreje, bolj učinkovito in bo povzročilo manj sivih las.
27.06.2008 ob 14:12
prihodnost je definitivno v RFID tehnologiji, ki pa še ni poceni kot je nekdo prej omenil, saj se še ne splača ‘limat’ rfid tagov na vsak majhen izdelek. poleg tega so trgovci vložili veliko denarja v sistem črtnih kod in se jim še ne zdi vredno takoj zamenjat sistema. prihodnost (in veliki trgovci) pa bod nardila svoje…
27.06.2008 ob 14:22
Meni se zdi OK in jih uporabljam… celo z polnim vozičkom. Nikjer ne piše, da je omejitev artiklov na tej blagajni in moj denar in seved čas je ravno toliko vreden kot od nekoga, ki ima le dva artikla in za menoj zavija z očmi!
27.06.2008 ob 15:37
…za mlade in dinamične…
še se zvijam od smeha
27.06.2008 ob 17:37
Kar na smeh mi gre… Kako bi človek ugodil vsem?
:)
En bi tik-tak blagajne ker so hitre, drug jih ne bi, ker stroji izpodrivajo delovno silo. Spet tretji pravi, da se prodajalke preveč prijazno pogovarjajo, namesto, da bi hitreje delale… Da ne govorim o (primerni) količini izdelkov za na hitre blagajne, kjer je debata najbolj zanimiva…
V bistvu pa je zadeva dost preprosta: kdor hitrih blagajn ne mara, jih naj ne uporablja (tehničnen tip ali družboslovec - gor ali dol -hehe). Kdor misli, da plača v ceni mleka tudi pogovor s prodajalko na blagajni: naj izvoli v vrsto. Zadeva je pa res preprosta. Žalostno je le to, ker je potrebno vedno ožati izbor. Zakaj ne bi dopuščali obstoja tik-tak-ovk, četudi jih sami morda ne uporabljamo?
27.06.2008 ob 23:41
@jst jah… “poceni” izraz je zelo relativen. v ameriki ima ze vecina k-martov (ali so pa wal-mart… enih od teh skratka) ze opremljene svoje trgovine ter izdelke z RFID. bo pa zagotovo trajalo se nekaj let, da se to tudi pri nas bolj mnozicno razsiri. je pa za nizanje stroskov vsekakor koristno, da se vsi v prodajni liniji prilagodijo temu sistemu.
@matilda kaj pa je tukaj tako smesnega? saj mi laska, da te na tako enostaven nacin razveseljujem, a vseeno je resnica pac taka, da imajo vecinoma starejsi obcani tezave z novo tehnologijo. celo s tako preprostimi zadevami kot so mobiteli.
lp, M.
13.07.2008 ob 22:28
no zdj bom pa jz neki povedala… fora je v tem da so to blagajne za manjše nakupe in ne za velike! zato tut ni vrečk miljon na razpolago ampak samo 3 oz. 6… in ko mate velik izdelkov je problem ker začnejo ljudje prelagat in skos in skos upozarja na nepravilno težo in podobno.. velikrat pa je da stranke nočjo poslušat blagajne in brblajo po svoje… škoda ker pol imajo blagajničarke same probleme, sam ste pa dobri zakj bi bli pa cenej izdelki na tik taku če ma pa blagajničarka tooooook velik dela ko pride gospa s tremi otroci pounim vozičkom in povrh ima še telefon in gre na tamalo blagajno, potem pa blagajničarka skače ukol nje pa preverja use ker se otroc naslanjajo ženska ne posluša, poleg tega hočjo svojo igračo vn uzet predn ne zaklučjo in podobn…